T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / MALTEPE - Altay Çeşme İlkokulu

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri

 

Okulumuz Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümünde Psikolojik Danışman( Rehber Öğretmen) Yasemin ŞENOL ve Gamze ALEMDAROĞLU çalışmaktadır.

Okulumuzda öğrenci ve velilerin ihtiyaçlarının saptanması ve bu ihtiyaçların etkin bir şekilde giderilmesi, sınıf içi rehberlik etkinliklerinin düzenli bir şekilde yürütülmesi amacıyla Rehberlik Hizmetleri Yürütme Kurulu kurulmuştur. Bu kurul Okul Müdürü Başkanlığında her sınıf düzeyinde bir şube öğretmeni,Okul Aile Birliği Başkanı Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu, Okul Rehber öğretmeni ve Öğrenci temsilcisinden oluşmaktadır.

Okul Rehberlik Çalışmaları planlanırken ve yürütülürken, öğrenci ve velilerin ihtiyaçlarından yola çıkmaktadır. Sınıf içi Rehberlik Etkinlikleri Psikolojik Danışmanımız tarafından hazırlanarak, her ay yapılacak etkinlikler sınıf rehber öğretmenlerine verilir. Okul rehberlik Hizmetleri Kurulu her ay sonunda sınıf öğretmenleri tarafından uygulanan ve raporlanan etkinlikleri değerlendirir ve gerekli tedbirleri alır.

Okulumuzda İhtiyaç duyulan öğrencilere Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı     ( BEP ) uygulaması yapılmaktadır.

Okulumuzda her ay öğrenci ve veli bültenleri rehber Öğretmenlerimiz tarafından hazırlanarak öğrenci ve velilere dağıtılır. Bu bültenlerde her ay değişik konulara ele alınarak bilgilendirme amaçlanmıştır.

Okulumuzda her sınıf düzeyine uygun Rehberlik Ev çalışmaları yaptırılır. Yaratıcı düşünmenin dört boyutu (akılcılık, esneklik, özgünlük, zenginleştirme) ele alınarak hazırlamış olduğumuz Rehberlik Ev Çalışmalarımızda amacımız, öğrencilerimizin öğrenmenin en temel alt başlıklarından biri olan yaratıcı düşünmeyi teşvik etmek, desteklemek ve geliştirmek için fırsat vermektir.

Okulumuz Rehberlik Panosu her hafta düzenli olarak hazırlanır ve öğrenci velileri ilgilendiren çeşitli konular işlenir. Öğrenciye İhtiyacı doğrultusunda test ve anketler uygulanır. Velilerimiz MEB onaylı olarak yapılan test ve anket çalışmalarını kabul etmiş sayılır. Hangi test ve anketlerin uygulanacağına sınıfların ihtiyaçları doğrultusunda sınıf öğretmenleri ile birlikte karar verilir.

Okulumuzda Uygulanan Test – Anketler- Grup çalışmaları

Okulumuzda Rehber Öğretmenlerimiz tarafından her sınıf düzeyinde hazırlanan sınıf iç ilişkileri geliştirici, öğrencilerde problem çözme becerilerini geliştirici, kendini, ilgi ve yeteneklerini tanıyan, çevresindekilere empatik davranma becerisini geliştirebilecek, meslekler hakkında bilgi sahibi olabilecek davranışları kazandırmayı hedefleyen sınıf içi oyunlar( grup etkinlikleri) uygulanmaktadır.

·         Psiko-sosyal Okul Projesi ( ihtiyaç olması halinde tüm sınıflar için uygulanabilir

·         Sosyometri

·         Ergenlik dönemine ait psikolojik ve fiziksel değişiklikler ile ilgili grup çalışmaları 

·          Anne Destek Programı ( 7-11 yaş )

·         Bier cümle tamamlama testi

·         Öğrenci tanıma formu 

·         Resimlerin dili çalışması

·         Sınav Kaygısı İle Başa Çıkma Yolları

·         Başarıyı Etkileyen Anketi

·         Etkili Ders Çalışma Yöntemleri

·         Mesleklerin tanıtılması ve doğru meslek seçimi

·         Temel Yetenek Testi ( TYT 6-9 )

·         Temel Kabiliyetler Testi ( TKT 7-11 )

·         Dikkat Yoğunlaştırma ve Zekâ Geliştirme Etkinlikleri

·         Çeşitli konularda grup etkinlikleri ( Atılganlık, verimli ders çalışma)

·         *Problem tarama envanteri

·         İyi Dokunuş ve Kötü dokunuş eğitimi

Öğrenci İle Görüşme:

Öğrencinin bilişsel ve duygusal gelişimini etkileyen durumlarda öğrenci ile birebir görüşme yapılır. Amaç problemin kaynağına inilmesi ve öğrencinin olası çözüm yöntemleri içerisinde kendisi için en uygun çözümü bulup uygulamasında yardımcı olunmasıdır. Öğrencilerle birebir görüşmelerde, onlara yaşadıkları durumlar ile ilgili hazır kalıplar sunulmaz, hedef problem çözme becerisini geliştirmektir. Öğrenci ile birebir görüşmeler, sınıf öğretmenlerinin gözlemleri ile aile ve öğrenci talepleri doğrultusunda yürütülmektedir. Bireysel Görüşmeler randevu ile yapılmaktadır. Öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirici sınıf çalışmaları yapılır.

Aile ile Görüşme:

Aile içi iletişim problemleri nasıl aşılabilir, öğrenciye güven ve sorumluluk duygusunu kazandırabilecek, aile bireylerinin mutlu ve huzurlu olduğu etkili bir aile ortamı nasıl yaratılabilir konularında gerekli rehberlik yapılır. Gereksinimler doğrultusunda, farklı konularda hazırlanan bilgilendirici bültenler ailelere verilir. Rehberlik Servisi veyadavet edilen uzmanlar tarafından gerçekleştirilen seminerler düzenlenir.

Rehber Öğretmenlerimiz Bireysel Görüşmelere gelen sayın velilerimizi bekletmemek ve daha çok zaman ayırabilmek için, bireysel görüşmeler randevu ile yapılmaktadır.

Ailelerin çocuklarında var olan olumlu gelişmeleri desteklemeleri çok önemlidir. Çocuğunuzun doğru kararlar verebilen, gerekli bilgi ve donanıma sahip, sorumluluk sahibi bir insan olabilmesinde gereken davranışları öğrenmesi için uzun bir yol ve bu yolda sizin rehberliğinize ihtiyacı vardır. Bu yolculuğunuzda Altayçeşme İlkokulu Rehberlik Birimi  olarak her zaman yanınızdayız. Sevgi ve saygıya dayalı bir aile ortamı içinde, çocuğunuzla olan iletişiminize yeni güzellikler katabilmeniz dileğiyle.

 

Güzel bir eğitim öğretim yılı dileriz.

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 06.02.2020 - Güncelleme: 12.04.2023 09:30 - Görüntülenme: 830
  Beğen | 70  kişi beğendi